Ja ja da be det Blogg på meg også

Eldste jenta mi har et lekedata som sier ”En blogg er på en måte en dagbok ” jo kanskje det. Har lyst til å dele min glede med foto og reiser i denne bloggen. Håper jeg kan fortelle noen gode historier, fra noen av mine eventyr rundt om i verden. og dele noen av mine tanker.

Det er lov og lese i mellom linjene !

tirsdag 29. mars 2011

Lanzarote litt fra turen


Her om dagen opplevde jeg de undeligste ting. først ble en masser av folk stappet inn i noe kannibalene kaller ”hermetikk” den trange hermetikkboksen med vinger fraktet oss til en plass der det var godt og varmt.
                                                    Nista mi på flyturen kan anbefales

Vel fremme ventet det en 35min tur i en ny boks, nå med hjul. Solen sto midt på himmelen når vi var fremme og magen knurret etter mat. Vi ble raskt vis til et stort rom i kjelleren der det ble servert noe de kalte mat.

  

 Her nede blant bordene møtte vi de første fastboende, noen små og frekke tasser som ikke nølte med å forsyne seg fra bodene til turistene.
Vi var på en del turer her og der , var over til naboøya med et så snålt navn at jeg ikke skal ta sjansen ned min dyseleksi og skrive navnet . Men der var det noen lokale Bomser som laget dei fantastiske ting i sand .
På en annen tur var det vinsmaking og lunsj , der møtte vi denne karen .
I norge har vel denne blitt sett på som vulger og upassene , men er du turist så er det vel bare spennende og eksotisk (erotisk). Litt krydder i hværdagen skader vel ikke . 
Rødvinen fra denne vingåren var heller dårlig . en god muskatell hadde dei og by på og en ok hvitvin . 
Hvitviner fra Lanzarote var egentligt ikke så væst , seregen smak av brente rosiner . 


Så trur jeg at dette innleget er slutt , Men har litt flere bilder jeg skal legge ut fra turen   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar