Ja ja da be det Blogg på meg også

Eldste jenta mi har et lekedata som sier ”En blogg er på en måte en dagbok ” jo kanskje det. Har lyst til å dele min glede med foto og reiser i denne bloggen. Håper jeg kan fortelle noen gode historier, fra noen av mine eventyr rundt om i verden. og dele noen av mine tanker.

Det er lov og lese i mellom linjene !

torsdag 31. mars 2011

Onkel Mack på Grottevandring




Cueva de los Verdes
Ikke for Folk med klaus 
Samme dagen som jeg var og besøkte vulkanene i Timanfaya nasjonalpark var vi og på grottevandring i noen tusenårs gamle vulkanske grotter. Vi hadde valget mellom ei grotte som taket hadde rast ned, og omgjort til konsertlokale og galleri eller en lukket grotte. Den lukkete grotten ble valget.  inne i grotta var det laget gangveier med rekkverk og fast gulv og trapper (turistvenligt) Her nede var det trange parti der man nesten måtte ned å gå på kne, store lommer av gass hadde og laget noen fantastiske haller. Lyssettinga var bra og nede i grotten ble det spilt musikk fra høytalere som selfølgeligt ikke syntes .

  
 
Innerst i grotten var det et forskningssenter og et konsertlokale, var vist meget sjeldent konsert der nede da det ikke er bare enkelt å få ned instrumenter





Øverst i grotten var der et vannspeil.   Guiden sa før vi kom opp dit at det var en stor boble med fantastisk ekko, og at vi måtte være musestille. Han skulle kaste en liten stein ned i boblen og ekkoet skulle forbløffe oss. ingen lukta bløffen og vi stilte oss opp litt fra kanten av boblen, steinen ble kastet og speiloverflata ble brutt av ringer i vannet.

Turen anbefales vist du er i nærheten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar